اخبار

رونمایی از یک محصول جدید و معرفی سبد محصولات شرکت فارمد پلیمر رایان

همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی داروئی و آزمایشگاهی، شرکت فارمدپلیمر رایان در مراسمی که در هتل استقلال برگزار شد به معرفی سبد محصولات قبلی و رونمایی از محصولات جدید این شرکت اقدام کرد.

هدف از برگزاری این مراسم توسعه همکاری های بیشتر با فعالان این صنعت اعلام شد.

بازار 3 میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در کشور

آرین قصری مؤسس و رئیس هئیت مدیره شرکت فارمدپلیمر رایان در سخنان کوتاهی گفت: این شرکت دوران رشد خود را طی می کند و برای رسیدن به اهداف خود، با چالش های زیادی روبرو است.

رییس هیئت مدیره فارمدپلیمر ادامه داد: ما در پی آن هستیم تا ضمن ایجاد تنوع در سبد محصولات خود، خدمات در حوزه سلامت را افزایش دهیم.  بر همین اساس در راستای استراتژی‌های شرکت، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در سال جاری پیگیر توسعه سبد محصولات و افزایش سهم خود در این بازار هستیم.

قصری از اضافه شدن یک محصول جدید به نام لاپاروسکوپی به سبد محصولات فارمدپلیمر رایان در آینده خبر داد.

وی ادامه داد: همکاران اطلاع دارند با توجه به وضعیت محصولات تجهیزات پزشکی در بازار، یک محصول باید پروسه های مختلفی را برای ورود به بازار طی کند و ما تا گرفتن یک سهم از بازار راه طولانی در پیش داریم.

مدیر عامل شرکت فارمد پلیمر رایان درباره حجم بازار تجهیزات پزشکی توضیح داد: متاسفانه در ایران همچون سایر حوزه ها، آمار دقیقی در این بخش وجود ندارد اما بر اساس آمار غیر رسمی در حدود 2 تا 2 و نیم میلیارد دلار گردش مالی تجهیزات پزشکی در ایران است. علاوه بر این به 500 تا یک میلیارد دلار واردات نیاز داریم؛ که البته ورود آن مستلزم زمان طولانی است.

وی در همین ارتباط گفت: ما با یک بازار 3 میلیارد دلاری در این بخش روبرو هستیم که به نوعی الزام به مصرف آن وجود دارد و چون در ارتباط با سلامت مردم است نمی توان از آن چشم پوشید.

الکتروسرجی به جای چاقوی جراحی

در ادامه خانم پورباقی از مدیران شرکت فارمد پلیمر رایان به معرفی محصولات این شرکت برای حاضران پرداخت. به گفته وی این شرکت در سال 1393 در زمینه تجهیزات پزشکی بر پایه پلیمر فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

پورباقی در ابتدا به معرفی محصول  uring bag پرداخت و گفت: این محصول در سال 95 با طرح شیر صلیبی وارد بازار شده است.

وی گفت: یک نکته مهم که در شرکت روی آن تاکید وجود دارد این که تمام مواد اولیه مورد استفاده در مرحله ورود کنترل می شود؛ سپس این کنترل در مرحله تولید و پس از تولید نیز ادامه خواهد داشت تا در نهایت محصول به بازار عرضه شود.

این استاد دانشگاه درباره اقدامات آتی در خصوص محصول فوق توضیح داد: تلاش می شود تا در آینده از ماشین آلات تمام اتوماتیک برای تولید urine bag استفاده کنیم.

ملزومات الکتروسرجی محصول دیگری بود که پورباقی به معرفی و توضیح درباره آن پرداخت. وی گفت: این محصول به زبان ساده یک ابزار برای جراحی الکتریکی است؛ همان گونه که جراح برای انجام کار از چاقوی جراحی استفاده می کند، الکتروسرجی کاربرد مشابهی دارد؛ به نوعی در این روش جراحی الکتریکی با استفاده از فرکانس بالا صورت می گیرد.

ابزارهای لاپاراسکوپی نیز از دیگر محصولاتی بود که پورباقی با معرفی آن پرداخت. وی اظهار داشت: ابزارهای لاپاروسکوپی برای اولین بار در ایران تولید می شود.  عمل های لاپاروسکوپی برای سهولت بیمار و تیم اتاق عمل انجام می گیرد و این قبیل عمل ها در دنیا با رشد روزافزونی مواجه شده است، لذا فارمد پلیمر هم در این راستا آماده نصب کلین روم های مربوطه است و ضمن جوینت ونچر شدن با یک شرکت چینی، تا چند ماه آینده دانش فنی آن را به ایران وارد می کند.

کلید موفقیت بازاریابی جدید؛ ارتباطات و تولید محتوا

آخرین سخنران این گردهمایی دکتر سنقری بود که در حوزه ارتباط با مشتریان و تعامل با بازار، مطالبی را ایراد کرد: وی فضای کسب و کار در سال 1398 را بسیار متفاوت با 10 سال قبل عنوان کرد و گفت: همان طور که می دانید در حال حاضر نشانی از وجود برخی از شرکت های معبتر تجهیزات پزشکی که در 10 سال گذشته حضور پر رنگی در بازار داشتتند، وجود ندارد.

 

وی در همین ارتباط افزود: این در حالی است که فارمد پلیمر رایان که یک شرکت جوان است موفق شده در 4 سال فعالیت خود جایگاه مناسبی در بازار تجهیزات پزشکی در کشور پیدا کند.

سنقری با بیان این که هنوز برخی از شرکت ها بر اساس پاردایم دهه 80 فعالیت می کنند، گفت: آنها منتظر هستند تا شرایط تغییر پیدا کند اما باید درک کنند که فضا تغییر کرده است.

وی بازاریابی جدید را پیدا کردن نیاز مشتری توصیف کرد و گفت: این نیاز بر خلاف گذشته تغییر پیدا کرده است.

سنقری در ادامه خطاب به نمایندگان فروش گفت: باید به این سوال پاسخ داده شود که چگونه می توان بر رقبا غلبه پیدا کرد؟ و چه عامل مهمی برای تمیز از رقبا وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال علاوه بر کیفیت و خدمات پس از فروش، عامل مهم ارتباطات است. این که چگونه با هر فرد استراتژی مخصوص او در برقراری ارتباط را داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر باید بر روی فروش غیر مستقیم تمرکز شود؛ یعنی تولید محتوا کنیم. در حال حاضر عرضه استارتاپ ها است و در میان آنهایی موفق بوده اند که استراتژیشان بر اساس دوستی بوده است. استارت آپ های موفق با درک و شناخت نیاز مشتری، بر اساس آن حرکت می کنند.

سنقری افزود: شرکت فارمد پلیمر رایان در مرحله نخست نیازها را پیدا و سپس بر اساس آن برنامه ریزی کرده است. وی در پایان به تشریح چگونگی ارتباط با افراد درونگرا و برونگرا توسط عاملان فروش پرداخت.

پایان بخش این مراسم اجرای موسیقی توسط گروه ریحانه و صرف شام بود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =